Біжучий рядок

"Всі хороші книги схожі в одному: коли ви дочитаєте до кінця, вам здається, що все це трапилося з вами, і так воно назавжди при вас і залишиться". Е. Хемінгуей

четвер, 14 січня 2021 р.

13 січня - Щедрий вечір. Це час, коли по домівках ходять ватаги ряджених, водять Козу, Маланку з Василем, щедрують і бажають господарям всіляких гараздів.
Хочемо поділитися цими традиціями з тобою, друже, щоби ти міг організувати зі своїми друзями водіння Кози, щоби традиції жили довго.

ВОДІННЯ КОЗИ

Заходить Щедрівник

Щедрівник:

Щедрий вечір Вашій хаті,

Щоб були Ви в ній багаті,

Щоби було нам доволі

В хаті, в льосі і в стодолі.

Дозволь, господарю, козу вести,

До Вашої хати щедрівки принести.

В дверях «Коза». Дзвенить дзвіночками, мекає. Козовод тримає її на шнурку, підганяє нагайкою. За ними йдуть щедрівники і співають:

Гей, іди, козо, гей, іди, сіра — 2 рази.

По Колодіївці коза ходила — 2

А в Колодіївці там добрі стрільці — 2

Вдарили небогу під праву ногу — 2

Коза померла, ноги задерла — 2.

Козовод сіпає її за шнурок, б’є, потім каже:

Козовод:

Ой, що ж я наробив,

Нащо я козу забив?

Тепер буду сумувати,

За козою горювати.

Бо ж була ти, моя козо,

Як та дівка гарна й гожа.

Якби хто тя оживив,

Я б того озолотив.

Міліціонер:

Ах ти, старий лайдаку,

Ти за що убив козу-небораку?!

Ану!.. плати мені штрафу!

Бо посаджу у кам’яну шафу!

Козовод:

Та не піду я за грати,

Коза ми не дасть збрехати:

Я любив її, як тато.

Зроду ще її не бив...

Міліціонер:

А нагайка?

Козовод:

То я вчив...

Міліціонер:

Я тебе навчу!

Я тя зараз же провчу!

Козовод:

Йой, не треба мене бити,

Бо коза лягля спочити,

Якби їй горнятко жита,

То вона б ще довго жила.

Якби її горщик масла,

То би, може, ще воскресла.

Якби її п’ятака,

То б гуляла гопака.

Міліціонер:

Чуєте, пане-господарю,

Мусите козі викуп дати,

Бо не хоче вона встати.

Козовод:

Згляньтесь, господине, на мою козу,

Дайте їй щось в торбу за цю коляду.

Пісня «Гоп-гоп, козуню». Коза оживає. Дригає лапами, головою, сідає, піднімається, вклоняється господарям, танцює з Козоводом.

Гей, наша козуню,

Гоп, розвеселися,

Та й господареві

Низько поклонися.

Приспів:

Гоп-гоп-гоп, козуню,

Гоп-гоп-гоп, маленька.

Гоп-гоп, кучерява,

Гоп-гоп-гоп, біленька.


Віддай, козо, поклін

Нашій господині,

Всім, хто є удомі,

Та й усій родині.

Приспів.

А в нашої кози

Та й чотири ноги,

А в нашої кози

Та гострії роги.

Приспів.

А де коза ходить,

Там музики грають.

А кого поколе -

Весілля справляють.

Приспів.

Віншувальник - 1:

Віншую вас нині, всі добрії люди,

Нехай поміж нами завжди добро буде.

Будьте здорові разом з діточками,

Хай горя і смутку не буде між вами.

Віншувальник — 2:

Дякуємо, господарю, що нашій козі

Дали дари від всієї душі.

Дай Вам, Боже, щоб все було гоже

На Новий рік і на довгий вік.

Щоб Вам зоря сіяла в Новім році,

Шоб Вам було добро на кожнім кроці!

Щедрий вечір Вам!

Всі вклоняються.

Немає коментарів :

Дописати коментар