Біжучий рядок

"Всі хороші книги схожі в одному: коли ви дочитаєте до кінця, вам здається, що все це трапилося з вами, і так воно назавжди при вас і залишиться". Е. Хемінгуей

середу, 8 березня 2017 р.

"Бо наша правда - так як время,
усе розставить, не одурить,
усім своє дасть, всіх розсудить!.."
До 103-ої річниці з дня народження Т.Г. Шевченка
«Кобза́р» — назва збірки поетичних творів Тараса Григоровича Шевченка. В наш час під назвою «Кобзар» розуміють усі віршовані твори Шевченка, однак перші «Кобзарі» містили тільки деякі його поезії.
Уперше «Кобзар» було видано 1840 у Санкт-Петербурзі за сприяння Євгена Гребінки. У збірку ввійшло вісім творів: «Перебендя», «Катерина», «Тополя», «Думка» («Нащо мені чорні брови»), «До Основ'яненка», «Іван Підкова», «Тарасова ніч» та «Думи мої, думи мої, лихо мені з вами», що була написана спеціально для цього збірника і є своєрідним епіграфом не тільки до цього видання, але і до усієї творчості Тараса Шевченка.

Після видання цієї збірки й самого Тараса Шевченка почали називати кобзарем. Навіть сам він після своїх деяких повістей починав підписуватись «Кобзар Дармограй».

"Мені однаково, чи буду 
Я жить в Україні, чи ні. 
Чи хто згадає, чи забуде 
Мене в снігу на чужині – 
Однаковісінько мені. 
В неволі виріс між чужими 
І, неоплаканий своїми, 
В неволі, плачучи, умру, 
І все з собою заберу, 
Малого сліду не покину 
На нашій славній Україні, 
На нашій – не своїй землі. 
І не пом`яне батько з сином, 
Не скаже синові: «Молись, 
Молися, сину: за Вкраїну 
Його замучили колись». 
Мені однаково, чи буде 
Той син молитися, чи ні… 
Та не однаково мені, 
Як Україну злії люде 
Присплять, лукаві, і в огні 
Її, окраденую, збудять… 
Ох, не однаково мені".
(1847, С.-Петербург)

"Тому й писав, горів, хотів 
Залишити сліди із слів, 
Усе віддав, всі свої сили, 
Щоб батько научав би сина, 
Щоб той в тяжку-страшну годину, 
Молитву-клятву без зупину 
На вірність неньці промовляв, 
Щоб воріг чув і відступав 
«Той, хто хоч капельку себе,
До мої смерті прикладе, 
Той буде у вогні горіть, 
І це не дасть спокійно жить 
Усім поганцям з його племя,
Бо наша правда – так як время, 
Усе розставить, не одурить, 
Усім своє дасть, всіх розсудить!"
(Гурт "Браття" 2014, Київ)


Немає коментарів :

Дописати коментар